reklama

Jiří Šubrt:,,Focení beru jako zábavu."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Tento výrok vyšiel z úst príjemného a profesionálneho fotografa Jiřího Šubrta (28), o ktorom sa na Slovensku veľa nehovorí, ale v susediacej Českej republike je preslávený nielen svojou fotografickou činnosťou, ale taktiež skoro vždy obsadzuje stoličky v porote rôznych súťaží krásy. Fotograf, ktorý sa začal venovať tvorbe webstránok, no netrvalo dlho a zakotvil vo svojom vtedajšom ateliéry na rohu Staromestského námestia v Prahe, kde žije doteraz. Ako začal tvoriť, v ktorých krajinách fotí a či vadí jeho pracovná vyťaženosť jeho priateľke? To som sa pre Vás snažila zistiť v tomto krátkom rozhovore.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pre internetový časopis Profashion si uviedol, že to čo ťa priviedlo k fotografovaniu bola nešťastná láska, vďaka ktorej si dnes to čo si, a že si sa bolesť, ako študent v roku 2002, snažil potlačiť prácou. A tak si sa začal venovať tvorbe webov, konkrétne tvoju kariéru odštartovala súťaž MissWeb. Keďže vtedy bola takáto súťaž nepoznaná, ako ti vôbec napadlo niečo také vytvoriť a očakával si vôbec od toho niečo viac?

V tu dobu jsem se učil programovat a následně jsem dělal i webové a wapové stránky, což mě i bavilo a i mi tato činnost zabírala veškerý volný čas, což bylo tenkrát velmi osvobozující od mých myšlenkových pochodů. Soutěž Miss Web byla odstartována za účelem poznání jinak virtuálních návštěvníků, vlastních stránek nebo alespoň jedné její skupiny. Interakce s návštěvnicemi v tomto případě a jejich osobnější zapojení poskytnutím svých údajů a fotografií, bylo tenkrát něco ne tak častého a já vždy rád předbíhal dobu. Více jak zábavu a poznání jsem nečekal, ale nemyslim si, že by to bylo až zas tak málo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V každom prípade ti to zaplnilo dostatok času. Dá sa povedať,že fotíš skoro každý deň?

Byly doby, kdy jsem jenom fotil a fotil a vše bylo fajn. Dneska už to není jen o focení, ale i o následné jejich úpravě, takže pokud počítám s celým procesem focení i následným postprocesem úpravy fotografií, tak sa tak dá povedať.

Takže si neustále v "jednom kolotoči"...Čo ťa poháňa k ďalším úspechom?

Zajímavě řečeno (smiech). Stále nejsem alespoň jeden z nejlepších.

Takže cielavedomosť.Zameriavaš sa prevažne na fotenie po Európe. Je nejaký zahraničný trh ,na ktorom by si sa chcel viac zviditelniť?

Zbylé světadíly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keďže si tvoja práca vyžaduje aj cestovanie, v ktorej krajine sa ti zatiaľ fotilo najlepšie,poprípade s kým sa ti fotilo najlepšie a do akých krajín sa najbližšie chystáš fotiť ? Exotické alebo naopak zamrznuté krajiny ťa nelákajú ?

Lákají mě vysokohorská jezera, ale dostat k zamrzlím jezerům v horách modelky je velmi problematické.
Každá krajina má své specifikum, v každé se mi fotí trochu jinak a nedá se říct že by to bylo někde lepší a někde horší. Vybírám si prostředí takové, jaké se mi zdá dostatečně dobré pro mé fotografie. Nejbližší focení v exteriéru je naplánováno do měsíce v Benátkách a hned po nich v Paříži.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Benátky,Paríž ..to znie lákavo. Máš popritom všetkom čas na oddych?Ak áno tak kde a v akej spoločnosti si ho vychutnávaš?

Nemám, těším se na Vánoce. Sám pro sebe jsem si nechal v kalendáři 4 hodiny, které si můžu ztrávit jak chci a celý den s rodinou. Jindy mám volno pouze když se zruší nějaká akce, den či pár hodin před začátkem, a to jsem prostě tam, kde jsem.

A takáto vyťaženosť nevadí ani tvojej priateľke Petre Pavlasovej ?:)

Vadí.

No môže byť pyšná,že sú na teba počuť iba samé chváli. Na portály fotopatracka.cz by som márne hľadala negatívny pohľad ľudí, s ktorými si už fotil ,na tvoju osobu. Čím to je, že všetci fotenie s tebou opisujú ako skvelý zážitok a pohodu, keď sú pritom vlastne vo svojej práci ? Nejaký tajný recept na skvelé pôsobenie na okolie?

Jak jsem se už zmiňoval, nemám téměř žádný volný čas a určitě se nechci v práci ani nudit ani si ji znepříjemnit, takže focení beru jako zábavu a přenáším svou náladu i na okolí a když se při práci celej tým dobře baví, tak nejen že výsledek je o to lepší.

Dominika Mazáková

Dominika Mazáková

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

..žena s hlavou v oblakoch,odsúdená na život na zemi:) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu